« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učiteljica Matematike i Fizike Nives Kunjašić u okviru projekta sudjelovala je od 16. do 20. svibnja 2022. na strukturiranom tečaju "Environmental Education – Small Actions with Big Impacts". Tečaj je u Lisabonu organizirala organizacija Cultivating Futures, a voditeljica tečaja bila je Joana Conde. Na tečaju je bilo sveukupno 9 polaznika (3 Hrvatice, 2 Grka, 2 Poljakinje, 1 Njemica i 1 Mađar). Tijekom cijelog tečaja bavili su se sa šest okolišnih i ekoloških R. To su: rethink, refuse, reduce, reuse, recycle, rot. Kroz cijelo vrijeme tečaja polaznici su razmjenjivali vlastita iskustva.
Svaki dan tečaja u fokusu je imao pojedino R, tj. područje koje pokriva. Prvi su se dan bavili područjem rethink, refuse (promisli i odbij) te uspoređivali praksu u vlastitoj zemlji s ostalim polaznicima.
Drugi dan su izrađivali ekološku zamjenu za aluminijsku foliju te nastavili s ostalim R-ovima: kako neke stvari možemo reducirati (smanjiti) te ponovno iskoristiti. Posjetili su taj dan i Olivais pedagošku farmu. Farmi u posjet dolaze djeca svih uzrasta (vrtić/škola/fakultet) te obrađuju zemlju, posade voće/povrće/cvijeće, čiste i hrane životinje, beru voće pa prave džem, kruh i dr.
Treći dan su bili u posjeti školi Casa Pina te sudjelovali na predavanjima nastavnika i učenika o njihovoj školi. Ta škola ujedno je i dom za polaznike. Imaju 7 studija (smjerova) za svoje učenike. To su: coder studio (kompjuterski laboratorij), idiom studio (jezici), cultur studio (kultura), lab studio (matematika i ostale znanosti), gym studio (sport i aktivnost), art studio (umjetnost), fab studio (laboratorij za npr. 3D printere). U školi također imaju i vrt koji učenici obrađuju i čije plodove koriste.
Četvrti dan bio je posvećen radionici ponovnog korištenja majica i plutenih čepova. Od majica su radili torbe za kupovinu, a od plutenih čepova su napravili podmetače za lonce/čaše te nastavili na peti R, odnosno recikliranje.
Zadnji je dan u fokusu bilo posljednje R (rot), tj. kompostiranje, sadnja novih biljaka, postavljanje sustava za navodnjavanje i sl.
Cijeli tečaj je po mišljenju učiteljice bio izvanredno organiziran, izrazito kvalitetno osmišljen i prepun novih metoda čija će primjena veoma pridonijeti postizanju ciljeva našeg projekta.